OT - Prispevek na solary

Cihak na dkv.cd.cz Cihak na dkv.cd.cz
Čtvrtek Duben 11 11:28:05 CEST 2013

No já nevím, jste si JISTÝ že někde opravdu ve větším měřítku rekuperaci využívají ?  Já nikdy o ničem takovém neslyšel (netvrdím že je to nemožné).

Pokud já vím, tak rekuperace se k brždění nepoužívá z bezpečnostních důvodů. Je to proto, že není možné ZAJISTIT ve chvíli, kdy jeden vlak bude chtít brzdit odpovídající odběr dalších vlaků (lokomotiv). Představte si že bude strojvedoucí chtít zastavit a ono nic protože pro jím vyrobenou elektřinu zrovna není odběr. Pokud vím NIKDY se neuvažovalo o dodávkách této elektřiny do veřejné sítě. Pro to by se musely postavit nové měnírny které by to umožnily. Nejsem ekonom, ale ekonomická návratnost takové investice by mě opravdu překvapila. A otázka je jak by se na to tvářili energetici. Uvědomte si že taková lokomotiva může hravě brzdit výkonem přes 10MW a tento výkon začne do sítě dodávat během 1s.

Na druhé straně byla by to ekologická elektřina a třeba by káply dotace :-)))

    Martin.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Juraj Michálek
Sent: Thursday, April 11, 2013 10:55 AM
To: HW-news
Subject: Re: OT - Prispevek na solary

Je to pravda, rekuperacia od el. lokomotiv je zakazana. Technickym dovodom je pouzitie prevodnych transformatorov pri prevode verejna siet/trolejove vedenie. V zapadnych krajinach pouzivali a pouzivaju vlastnu, oddelenu siet napajanu menicmi na f 16 cosi Hz, cize na rekuperaciu su schopny rychlo reagovat.