OT Re: Bitcoin mining

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Čtvrtek Duben 11 03:49:35 CEST 2013

Otázka ovšem je, co udělají politici, kdyby jim Bitcoiny začaly
nezanedbatelně lézt do zelí.

F. A. Hayek: Soukromé peníze - Potřebujeme vůbec centrální banku?
( http://www.libinst.cz/Files/KqLFy4r2/profile/2620/hayek_penize.pdf )
Někde jsou tam popsány případy z historie, jak to za podobných okolností
dopadlo. Typický průběh byl, že když vladaři moc blbli se šizením peněz
(inflací), začali nějací obchodníci vydávat peníze vlastní, tato měna,
obvykle papírová, se velmi líbila všem, kromě vládců. Tito nakonec měnu a
vše s ní související zlikvidovali/zakázali, nezřídka padaly tresty smrti.

Na druhou stranu jsem nedávno narazil na článek, kde zkoušeli jedno z
praktických použití Bitcoinů: Bezpečný nákup nejmenovaných látek, v eshopu,
s možností vybrat látku, kvalitu i zemi původu, včetně dodání normální
poštou až domů. Výsledkem bylo získání 1 g jisté NL za cca 2000 Kč, v
kvalitě, která je v ČR normálně zcela nedostupná (zakoupíte sice za polovic,
ale použít musíte několikrát víc a v nose ještě mnoho dní cítíte něco
nedobrého, např. prášek na praní). Uváděli tam, že "problém" se již
pokoušely řešit americké úřady a že oficiálním výsledkem byla principielní
neřešitelnost:-)

PH

From: "Petr Kubáč" <petrkubac na 802.cz>
Cetl jsem ze diky predikovatelnemu, tlaky politiku a uplatnych centralnich
bankeru neovlivnitelnemu pribyvani Bitcoinu a jejich umyslnemu
distribuovanemu charakteru nenavazanemu na politiku nektereho statu -
povazuji financnici Bitcoin v soucasnosti malem za zlate tele - viz z
raketove rostouci kurs.

No predstavime - li si ze mame nekryte penize o jejichz tisteni neprimo
rozhoduje Kalousek&company a nekryte Bitcoiny o jejichz tisteni rozhoduje
predem zverejneny algoritmus - tak nevim .....