Kontakt na vyvojarov pluginov do FF?

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Středa Duben 10 01:47:08 CEST 2013

Ahoj Andreji,

nedošlo mě to hned, ale musel jsem kvůli Firefoxu a VMware poněkud změnit
konfiguraci kernelu pro práci s velkými bloky paměti, protože mi to dělalo
taky přesně to co popisuješ, pokud vmware virt. stroj s 3G ramkou byl
vytížený a firefox (i bez otevřeného PDF) taky. Hádalo se to jak divý tak,
že jsem nemohl pohnout myší a přepnutí do textové konzole trvalo asi půl
hodiny. Našel jsem si že je to u vmware obvyklé chování i u ESX a jak změnit
jeho konfiguraci, fakt nechápu proč to tam nedají rovnou - představ si, že
ti debilové ukládají každý požadavek na další paměť napřed na disk -
virtualizují tak ramku a až pak to jde z disku do paměti! Je to sice krásný,
že vmware sežere paměti skoro tolik co sežerou programy ve virtuálce, ale ta
rychlost! Musel jsem kvůli tomu udělat ramdisk tmpfs. A pro tuhnoucí browser
pomohlo změnit stránkování hugepage na madwise (když bylo na never, tak mi
to ten vmware po čase sestřelilo).

Nový firefox si běžně vezme přes gigo ramky, někdy ho mám i přes 3GB. Pokud
máš windowsy a chceš "starý malý" firefox, nainstaluj si Wyzo, to je FF 3.6
a přitom stále žijící. FF 3.x zabírá stovky MB ramky, zatímco nové FF se
chovají k paměti hůř než Chrome, který mi u 1G stroje sežere paměť velice
rychle,ale přitom i sám je stále velice rychlý, což se u FF kde je
otevřených přes 100 oken říct už nedá (flash blokuji)

jinak z nového krásného rychlého notebooku mám pocit, že je pomalejší, než
když jsem měl 386-33, 8MB ramky a Win3 a důvod proč je zřejmě následující:

Rychlost procesoru za 20 let vzrostla 1000x
Paměť vzrostla 1000x
Disková kapacita vzrostla 1000x
Rychlost sběrnice vzrostla 100x
Rychlost čtení dat z povrchu disku vzrostla 10x
Celková latence disku včetně seeku se zlepšila 2x

Paměťové nároky na srovnatelnou aplikaci vzrostly ale 1000x a více (Lotus
1-2-3, Ami-Pro, Ventura, T602 :-D )

...aha...

J.