Bitcoin mining

Martin Záruba swz na volny.cz
Úterý Duben 9 11:11:28 CEST 2013

Tady http://cs.wikipedia.org/wiki/Bitcoin je to česky, ale i z toho moc
chytry nejsem
Martin Zaruba
----- Original Message -----
From: "Pavel Troller" <patrol na sinus.cz>
To: <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Tuesday, April 09, 2013 10:14 AM
Subject: OT: Bitcoin mining

Zdravím,
  když už máme ten "páteční týden", jak to vypadá dle dalších příspěvků o FV
nebo TK, dovolil bych si vznést otázku k možná i o něco bližšímu tématu,
ikdyž
jsem je také pro jistotu označil jako OT.
  Včera jsem měl konzultaci s diplomantem a když už jsme dořešili
odbornosti,
přešli jsme na "volný plk" a on se mimo jiné zmínil, že už nějakou dobu
"dobývá bitcoiny" a že to docela vynáší.
  O pojmu "bitcoin" jako o nějaké virtuální digitální měně jsem už věděl,
ale
dosud jsem nevěděl, že se dají "dobývat" (bitcoin mining) tím, že si pustíte
na svém počítači jakéhosi klienta.  Našel jsem i stránku na wiki,
http://en.wikipedia.org/wiki/Bitcoin , ale po pravdě řečeno z toho nejsem
moudrý, píše se tam, že za 10 minut čehosi (nějakého logování) dostanu 25
BC,
ale vůbec mi to není jasné, co ten počítač vlastně během té doby dělá, kolik
to žere síťového trafficu atd.
  Jsem si takřka jist, že v této konfeře jsou již dozajista "bitcoinoví
milionáři" :-). Mohl by prosím někdo z nich vnést do věci více světla ?

Zdraví Pavel