OT Jaderna energetika v malem (Jak legalne zastavit provoz FVE)

Milan Mlynarčík milan.m na centrum.sk
Úterý Duben 9 00:20:08 CEST 2013

Živo si predstavujem, s akým pochopením by ste sa stretli pri vybavovaní
stavebného povolenia  :-))
Veď v dnesnej dobe je umenie zriadiť obyčajnú skládku odpadu, spalovňu či
čokolvek iné ...

                                               Milan  Mlynarčík

----- Original Message -----
From: "Pavel Hudecek"

Jedna z možností, alespoň pro část populace, jsou malé jaderné elektrárny.
Je to již více let, co jsem četl o 4S od Toshiby. 10 MWe / 20 MWt. Instalace
"na klíč", s náplní na 30 let, bezúdržbový provoz. Když se cena (včetně
úroků z hypotéky) rozpočítala na těch 30 let, elektřina z toho vycházela za
2,7 Kč a teplo za 1,1, nebo tak nějak. Není to samozřejmě pro rodinnej
domek, ale když si představím třeba paneláky v Bohnicích, tak je to pro
několik ks. Takže když se dohodne několik bytových družstev, nebo SVJ, mají
na min. 30 let o elektřinu i teplo postaráno.

U Toshibáků bylo mezi tím ticho po pěšině, ale v USA se nedávno podobných
nabídek objevilo hned několik, mám dojem, že od 5 do 45 MWe od různých
firem. Rusové by určitě na podobnou poptávku také byli schopni zareagovat.