LED z Lidlu

Neděle Duben 7 13:26:01 CEST 2013

No bohuzel fyzikalni zakony funguji. Halogenka 20W (ale i 50W) sice
udela skoro tech 20(50)W tepla, ale cast vyzari jako infra ten zbytek
ohriva svitidlo. To svitidlo je na vysokou teplotu konstruovane, takze
ten vykon tam byt muze. LED zarovka, pro kterou je uz 100 st.C dost
nezdrava teplota, v takovem svitidle muze mit 3W a zkusenosti (ne moje)
jsou, ze kdyz na e-bay nekdo koupil 5W, dlouho mu nevydrzela. Halogenka
muze mit (podle teploty vlakna - podle delky privodu) 20 az 25 lm/W a ta
cinska ledka mozna 75 lm/W. Takze kdyby mela tech 6-7W, mozna by svitila
stejne. Jenze ta zarovka ma zrcadlo, takze sviti prevazne dopredu. Ty
ledky ho nemaji a sviti vsude. Takze pokud by ta ledka mela 15W, budete
mit svetlo v cele koupelne a budete spokojeny, teda pokud to bude mit
spravnou barvu svetla. Ale to by chtelo jine ledky a jine svitidlo.
Andel