OT: Open Source 3D CAD

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Duben 6 19:14:15 CEST 2013

Vase prirovnani k cizimu jazyku mi pripada velmi trefne a vystizne.

Resim zrovna podobny problem, tak bych se taky rad zapojil.
Chtel bych to primarne pro frezovani, tj. export je pro me hodne dulezity.
Dival jsem se, ze uz nejaky export i z free verze Sketchupu existuje. Je
to sice asi trochu kostrbate, ale funkcni (jinak Sketchup uz neni Google).

Mam moznost pouzit Autodesk Inventor nebo Sketchup. Uznavam, ze
to jsou neporovnatelne kalibry vykonove i cenove, ale cenu resit zatim
nemusim (spratelena firma ma licenci a diky krizi docasne zmenila
portfolio produkce a Inventor zahali, takze bych na nem mohl delat).
Vykonove  by mi urcite stacil i ten Sketchup, moje potreby budou
(predpokladam) nizsi, nez jeho moznosti.

Mohl by nekdo, ktery zna alespon zhruba oba systemy posoudit, jak
strma muze byt krivka uceni u techto dvou systemu pro cloveka, ktery
je zatim CADem nepolibeny? (s vyjimkou elektro CADu ala Eagle
nebo stary OrCad, coz je ale neco uplne jineho).

Dekuji.
PL

************************************

From: "Admin HWnews" <hwnews na cncnet.info>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Saturday, April 06, 2013 11:47 AM
Subject: Re: OT: Open Source 3D CAD

Tak ono asi bude dost zalezet na co to chcete pouzivat...ty
sofistikovane CADy jsou jak cizi jazyky - nejde to pouzivat jen obcas.
Zacnete to okamzite zapominat jak se co delalo - delal jsem jeden cas s
CADkey a SurfCAMem a dokazal v tom malovat i docela slozite prostorove
tvary a dneska bych asi mel problem to i pustit a nastavit.

Ac posledni dobou take moc Google nemusim tak treba zrovna SketchUp
miluju pro jeho jednoduchost a intuitivnost - posledni dobou prakticvky
vsechno maluju v nem.

Zrovna vcera jsem otci maloval cestu dopravniku, kde v realu jsou
problemy - kusy se tam sekaji (jsou gumove, kulate a blbe se po sobe
odvaluji) - namalovat vsechny mozne varianty a polohy kusu na draze na
papir jak je zvykly nebyl schopen. Zaroven jsme z tech navrzenych
variant uz rovnou odmerili i miry:
http://www.cncnet.info/galery/pripravky/okrouzek2/dopravnik.png

netvrdim, ze SketchUp je vrchol CADu, ale dela se mi v nem nesmirne
prijemne a i treba po delsi dobe.

Problem je jen s exportovanim dat pro nejake dalsi zpracovani - treba na
CNCcku, ale o tom jste nic nepsal...

RV