1/3 AAA NiMH

gatilo gatilo na centrum.cz
Sobota Duben 6 14:32:16 CEST 2013

 6.4.2013, 14:14:56

Bud je vadny IC, nebo mate v zapojeni chybu.
Tohle zapojeni je osvedcene, jiste to pouzili jiz miliony lidi.
Ja sam jsem jej pouzil nekolikrat, jednou dokonce i jako nabijecku
NiCd, byt proudy jsem mel, pokud si pamatuji 70 a 210 mA.
Jen je treba dodrzet minimalni proud cca 10mA a vzit v uvahu ubytek
napeti na IC, podle mych mereni cca 2,2-2,9V.
Ale ani jedno, IMHO neni vas problem.
Dnes, kdyz potrebuji jednoduchy proudovy zdroj, tak nejcastej pouzivam
zapojeni s tranzistorem a ledkou - ma dobrou tepelnou stabilitu, nebo
se dvema T, - teplotni stabilita spatna, ale minimalni ubytek napeti.
Pri vetsich pozadavcich na presnost a stabilitu, pak zdroj s
tranzistorem a TL431, ale ubytek napeti je uz vetsi** a hlavne,
neumoznuje uzemenou zatez.

** da se zlepsit pouzitim TL431 s Uref = 1,24V, ale to zas neni bezna
soucastka z drogerie.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz