[OT] Nakup z eBay, odeslano z UK - jak je to s DPH?

Pavel KREJCI krepa76 na gmail.com
Čtvrtek Duben 4 23:50:58 CEST 2013

Jen pro poradek:
Ted jsem si s tim hral znovu, a predchozi pokus jsem spatne meril
vzdalenost. Nastavil jsem test na +/-X a overil jsem si ze celkova
draha je X a ne 2X - trapas...

Nastaveni pro LinuxCNC je tedy nasledujici:
Pocet kroku: 200 (bez napeti se jich 200 pri trose trpelivosti
napocita, byl jsem poucen (diky RV), ze pri napeti, se motor vzdy
nastavi do jedne ze 4 kombinaci a proto jsem jich napocital 50)
Pocet mikrokroku: 8 viz schema zapojeni nize
Stoupani: 4mm - tady mel cinan pravdu
Zrychleni: 200mm/s2 - opsal jsem podle cinana
Setup a Hold time signalu DIR: 5us - asi by slo i min, ale nema to vliv na vykon
Clock base jitter: 5us/13us - dva ruzne pocitace (i7/Core2duo),
zmerene pomoci programu dodaneho s linuxCNC.
Pulz a pauza signalu Step (CLK): 12/25us - nastavene experimentalne,
ovlivnene jitterem
Max rychlost posuvu: cca 60mm/s a cca 30mm/s. Pulz + jitter da
dohromady max frekvenci. Pokud se nastavi max. rychlost posuvu vyssi
nez programem dopocitana max frekvence, stejne to jezdi tou spocitanou
max. frekvenci.

Zatim jsem nemeril frekvenci vnitrniho oscilatoru, je mozne, ze
vymenou oscilatoroveho kondiku (za 100pF) by se dalo jit pulzem jeste
trosku rychleji, ale musel by byt velmi maly jitter a to jsem asi u PC
skepticky. Navic ted nemam cim zmerit ten oscilator, tak je mozne, ze
tam tech 100pF uz treba je.

PWM pro vreteno se da vzit z desky rizeni motoru. Ovlada se pinem 17
paralelniho portu. Dodelavka zastaveni motoru pri zmacknuti cerveneho
tlacitka (bez ucasti PC) je mozna, ale uz je nutna uprava puvodni PCB
a nejake to dobastleni navic.

Schemata jsou zde:

http://krejci.praha12.net/pub/Spindle_Schematic.pdf
http://krejci.praha12.net/pub/Axis_Schematic.pdf

Jsem rad, ze se zazraky nakonec opet nekonaly :) :)

PK