problemy s FT232BM - vyreseno

Miroslav Mraz mraz na seznam.cz
Úterý Duben 2 17:00:52 CEST 2013

Přijde mi, že virtuální COM ve Windows je docela magie. Udělal jsem si
jednoduchý dataloger s LPC1343 - čte to data z ADC a posílá je to po USB
do PC jako hex čísla. Pro komunikaci na USB jsem použil CDC class s tím,
že je to poměrně zmáklé a protože ten sériák nepotřebuju nijak
nastavovat, stačí otevřít soubor a číst data. Na linuxu mi to chodilo
naprosto bez problémů. Ve Win XP se Hyperteminálem také připojím, ale
pouze napoprvé. Když pak spojení uzavřu, už podruhé port neotevřu, musím
zařízení fyzicky odpojit a znovu zapojit.
Přitom prográmek v Qt, co k tomu mám ten port otevře metodou file.open,
korektně zavře file.close a to bez jakéhokoli omezení. A to zcela
pomíjím zvěrstva typu "\\\\.\\COMn". Kdybych si nepamatoval, že na to
kolega nadával už před 15 lety, hledal bych to po netu ještě teď.

Ty FTDI chipy byly ve své době revoluční řešení, používali jsme je ještě
když se musely složitě vozit až z Německa, protože je u nás ještě nikdo
neprodával. Umožňovaly USB konektivitu v podstatě bez jakýchkoli
znalostí. V řadě AM byly ještě drobné problémy, BM už fungovaly docela
bez problémů - ale používali jsme k tomu kvalitní průmyslové PC.
Dneska už bych do toho nešel. FTDI zásadně nedodržuje standard CDC
class, používá své vlastní proprietární řešení a ze zkušenosti vím, že
ty jejich knihovny třeba pro direct komunikaci mají prastaré API a tedy
nejsou asi příliš udržované. Obávám se, že driver pro VCP na tom bude
podobně.
Dneska už se dá zvládnout USB v nějakém tom ARMu, vyjde to levněji a
víte o něco přesněji co se tam děje, takže potenciální problémy se lépe
řeší. Jenom se to člověk musí naučit. Na to v praxi nebývá čas.

Mrazík