problemy s FT232BM - vyreseno

Úterý Duben 2 12:47:26 CEST 2013

U nás tohle vychází z dávné historie. U toho lisu se měří dvě veličiny,
síla a výška a obojí se musí číst pokud možno současně. V dobách, kdy
první PC měly problémy s rychlostí zpracování dat ze sériové linky,
koupili ještě naši předchůdci čidlo síly Hottinger s výstupem RS232 a
jakousi krabičku od Orbit Controls na vyhodnocení pravítka. Ta měla taky
RS232 a posílala souřadnici snad jen 10x za vteřinu a to bylo zcela
nevyhovující. Při měření charakteristiky pružiny nebo pružnice (listové
péro) se lis nesmí zastavovat - musí jet plynule. Tehdy jsem přišel s
řešením, že jsem pro pravítko udělal čistě HW (tedy dostatečně rychlý)
čítač včetně záchytných registrů a do počítače jsme dali kartu Advantech
s paralelními vstupy/výstupy. Tohle i na těch starých 286 dokázalo
udělat 100 měření za vteřinu, kde měření síly a výšky bylo dobře
synchronní. Používalo se to spoustu let, jenže ta karta byla na ISA
sběrnici a to najednou začal být problém. Přešli jsme tedy na "moderní"
řešení s USB, které má dostatečnou rychlost a bylo jednoduché. První
zkouška EMC na zařízení jak to zadrátoval kolega silnoproudař dopadla
tak, že počítač zapomněl, že má USB :-( Pak jsem to odrušil. Počítač má
v bedně svůj prostor, přívod přes filtr. Destička s řídícím systémem
(připojený přes USB) je u počítače, přizemněná na plech bedny, ploché
kabely jdoucí do silové části mají feritové návleky a vstupy/výstupy
jsou oddělené optočleny. Měření EMC proběhlo bez problémů a cca 10
aplikací (nové i rekonstrukce starých systémů) také bez problémů.
Počítače tam používáme kancelářské - i kdyby se něco kouslo, nic se
neděje a měření se zopakuje.
Až teď s jedním počítačem začaly problémy a najednou se dozvídám, že USB
raději nepoužívat. Ostatně ten počítač má přes USB i klávesnici a myš a
tam problémy nejsou, ač délka šňůr je větší, než k té naší desce :-( Ale
už jsem někde čet, že s těma FT232 byly problémy, tak zkusím ten FT230
co ho tady někdo chválil.
Samosřejmě je možné použít i papouší krabičku LAN/RS232TTL, ale už je to
krabička navíc a musel bych tam nadělat víc změn. Ono to ale vlastně
chodí spolehlivě s tím, že komunikace přes USB se nenaváže při zapnutí
počítače, ale až při běžícím počítači po resetu toho FT232. Reset je
odvozený z tlačítka Příprava, které se stejně před měřením musí
zmáčknout. Takže v podstatě zákazník je spokojený, jen já mám zase o čem
přemýšlet. Zkrátka tam straší.
Anděl