problemy s FT232BM - vyreseno

Josef Šíp sip na raab.cz
Pondělí Duben 1 21:19:23 CEST 2013

Ja bych jeste zminil problem s prevodnikem USB/RS232 taky nejaky FT232 co jsme resili ve strojirenske vyrobni hale.
Instalovali jsme PC s dotykovymi panely pro sledovani zakazek a pro identifikaci zamestancu tam byly ctecky RFID s
RS232 rozhranim.
Cca 1x tydne doslo vytuhnuti USB komunikace, nekdy stacilo vytahnout prevodnik a vse najelo, nekdy ani to ne.
Na netu jsem se docetl ze udajne win pokud se objevi nejaka vysoka chybovost na USB toto odpoji, nevim jestli je to
pravda ale protoze jsme nevedeli co s tim a opakovat zavadu neslo, zkusili jsme vymenit prevodniky za RS232/LAN
a od te doby je klid. Nastesti SW byl nas tak bylo celkem jednoduche upravit komunikaci.
Treba timto usetrim nekomu bezesne noci :-)

J.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Vláďa Anděl
Sent: Monday, April 01, 2013 7:15 PM
To: HW-news
Subject: Re: problemy s FT232BM - vyreseno

Mel jsem tady pocitac zakaznika, takze tady to fungovalo a u nej ne, na tom samem pocitaci. Schema casti te desky je tady vaelektronik.cz/fotky/schema.gif a desticka pro generovani resetu http://vaelektronik.cz/fotky/reset_sch.gif
Cely problem je v tom, ze se spojeni nenavaze pri zapnuti pocitace.
Pokud do beziciho pocitace pripojim USB konektor, deska se prihlasi spolehlive.

Mel jsem tady dvě stejne desky, na jedne byl do pameti nahran USB descriptor a u druhe byla pamet prazdna.
Deska s descriptorem nabihala spolehlive pri zapnuti pocitace, u desky bez descriptoru se u FT232BL rozsvitily ledky RXD a TXD, zhasly pri nabihani Windows (taky nekolik pokusu a spolehlive) a pak desky taky komunikovala. U zakaznika (v kovarne u lisu) se obe desky chovaly tak, ze se pri zapnutí pocitace na desce rozsvitily obe ledky a uz nezhasly, pocitac o zarizeni nevedel. Stacilo vyndat a zasunout USB kabel a pak uz to komunikovalo. Pro spolehlivou inicializaci staci po nabehnuti pocitace udelat reset toho FT232BL.

Nenapadlo me vzit s sebou osciloskop, asi bych byl chytrejsi. Nejake obrazky jsem si udelal doma.
http://vaelektronik.cz/fotky/inic.gif prubehy pri zapnuti pocitace u desky bez descriptoru (zustaly viset ledky TXD a RXD) a s descriptorem (nabehlo uz pri zapnuti).
Dokud na deskach nebyl resetovaci obvod, nahodne delaly ten prvni prubeh po zapnuti obe a pak nekomunikovaly.

Po uspesne inicializaci uz komunikace funguje na obou deskach spolehlive Zkousel jsem to pres 0,5m snuru na zadni zasuvce na pocitaci i pres 5m snuru na predni zasuvce (ty predni nebyvaji nejspolehlivejsi) prubehy se zase tak moc nelisily.
http://vaelektronik.cz/fotky/data.gif

Andel