IDE pro C

Miroslav Mraz mraz na seznam.cz
Pátek Září 28 10:35:30 CEST 2012

Petr Kubáč píše v Pá 28. 09. 2012 v 10:08 +0200:

> Tohle je vec, ze ktere mam absolutni hruzu a myslim si ze tohle je 90%
> duvodu kere zene lidi do naruce nejakeho IDE
>
> Zdravi Petr Kubac

To je jen pověra. V zásadě na tom nic není a je dobré se to trochu
naučit. A pochopit, co dělají ty různé podivné parametry překladače.
Když používám GCC, pak není takový problém přejít na jinou architekturu.
IDE používám jen proto, že mám už sklerózu a nějaká ta kontextová
nápověda, příp. doplňování kódu se docela hodí.
Vlastní build systém v IDE (třeba C::B) je zvěrstvo - nikdo vám
nezaručí, že s přechodem na novou verzi IDE nebo toolchainu bude projekt
stále žít. Nehledě na to, že není vidět pod povrch - při překladu nevím,
zda jsou použity opravdu jen ty parametry, které chci.
Naproti tomu make funguje v jádře stejně už od doby MSDOSu, vidím hned
co se tam děje a když se to jednou naučím, udělám si šablonu a tu pak
používám opakovaně s případnými změnami a doplňky. Ale k tomu asi musí
dojít každý sám. Alespoň co tak sleduji tuto debatu, dost lidí už k této
zkušenosti došlo.

Mrazík