IDE pro C

František Burian BuFran na seznam.cz
Čtvrtek Září 27 18:36:10 CEST 2012

Zdravicko,

  Taktez jsem se shodou okolnosti dostal k ARM STM32 a CodeBlocks.
Nepodarilo se mi rozjet zadnou
z verzi OpenOCD (vsechno to vzdy spadlo na dotaz na neznamy registr), ale po
"vykuchani" gdbserveru
z CooCoxu vsechno pracuje jak ma - krome zminovaneho BUGu kdy Code::Blocks
ve Windows nedokaze
nastavit breakpoint na klik mysi.

  Problem s Cortex M4 je v tom ze je mlady tak se gcc pro nej jeste vyviji a
neni k nim dostupne uplne vsechno.
Napriklad GDB neumi zobrazit registry FPU (STM32F407 ma hw FPU). Ale to
neumelo zadne mnou testovane
IDE.

  Generovani hexu se odviji podle toho jak ten projekt delate. Pokud pres
Makefile (doporucuju) tak lze generovat
hex pomoci radku s objcopy (napr. pro avr je to avr-objcopy)

avr-objcopy -j .text -j .data -O ihex main.elf main.hex

  Pro ARM je ale potreba generovat BIN soubor:

arm-none-eabi-objcopy.exe -O binary "file.elf" "file.bin"

    a pripadne hned po kompilaci palit do flash procesoru kokosem

"/CooCox/CoIDE/bin\coflash.exe" program STM32F407VG "file.bin" --adapter-
name=ST-Link --port=SWD --adapter-clk=1000000 --erase=affected --driver="/
CooCox/CoIDE/flash/STM32F4xx_1024.elf"

(prikaz pro STM32F4DISCOVERY)

Pro spusteni GDB je potreba spustit:

"/CooCox/CoIDE/bin\gdbserver.exe" "GDBServerParam.ini"

kde v ini je obsah:

[Adapter]
AdapterName=ST-Link
MaxClock=1000000