TDP CPU (bylo: Re: Re: OT: Úvaha)

Martin Hanek martin.hanek na centrum.cz
Středa Září 26 22:27:07 CEST 2012

Dnesni CPU take hreji, ale maji na cipu take grafiku (nektere) a
serverni mustek. A treba 4 jadra, pricemz TDP je pro cely chip.
S pokrocilou spravou taktovani a napajeni jste pak jinde, samorejme ne o
rad. Jenze pokud to nevztahujete na vykon, tak to porovnani nema cenu.
Takovy vykon co Vase sestava umi dnes notebookovy procesor s prikonem
10-20W, pak uz jste jinde o rad.
Tu architekturu Netburst opustili proto, ze uz nemeli potencial zvysit
vykon. Posledni procesory honili na 4GHz a vys jit nemohli, pritom
pocitali ze pujdou az k 10GHz - proste to byla slepa cesta. Pak se
vratili zpet k architekture Pentium Pro a pokracovali v Core jadrech s
ni. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Intel_CPU_microarchitectures
Otazka vyuzitelnosti dnesnich procesoru je jina, sam mam 8 let stare PC
s Athlonem 64 na 2GHz a staci mi.

Martin Hanek