TDP CPU (bylo: Re: Re: OT: Úvaha)

Jirka zaloha na volny.cz
Středa Září 26 21:57:33 CEST 2012

Já bych tak optimistický nebyl (ve smyslu že dnešní CPU nehřejí).
Podívejte se i na používané/potřebné výkony zdrojů - nepodílí se na nich
zdaleka jen grafické karty.

Zmiňovaný Core 2 Duo viz např.
http://www.tomshardware.com/reviews/core-2-overclock,2316-9.html
(dalších podobných materiálů je kvanta včetně jiných CPU).

Moje tzv. prastaré (stále naprosto vyhovující) PC s údajným "opékačem
topinek" P IV HT @ 2,6 GHz, 2,6 GB RAM, 2x HDD, Matrox G550, spousta
věcí připojených na USB a jinde: spotřeba celého PC kolísá od cca 79 W
("idle") do cca 130 W (100% CPU load). Test viz třeba
http://www.fossiltoys.com/cpuload.html , příkon měřen wattmetrem jako
činný (umí i účiník, ten je 0,76, což je vzhledem k absenci PFC ve
zdroji překvapivě dobré).

Čili přinejmenším řádově, ale spíš přímo jsme pořád na tom samém
příkonu. Výpočetní výkon zde neřešíme.

Lidi, nenechte se ohlupovat reklamou, marketingem a jinými žvásty.
Fyzika je pořád stejná. Jestliže bych pracovně připustil pokles řádově
10 W při celk. příkonu řádově 100 W, o čem to je?

Architekturu opustili prostě s vývojem novějších CPU, hlavní je hon za
výkonem (při běžné práci už zcela zbytečným), ukojení gamesáků apod.,
příkon je nepodstatný.

---
Jirka