Re: Re: OT: GNU / Bylo: Re: Podpora programu Elnec v Linuxu (bylo: Re: [OT] praca, programovanie vo Visual Basic 6)

Jan Hovorka OK1CJH na seznam.cz
Středa Září 26 11:09:38 CEST 2012

Nemusí znát systém. Já linux / ubuntu používám klikacím způsobem. Co se děje
v systému nevím.
Občas se najde něco, co vyžaduje něco napsat do terminálu, ale to většinou
vygoogluju, použiju a zapomenu.
Když po 3 letech skončí podpora, tak se to učím zase znova. HW kupuji ten co
je v seznamech podporovaného HW.
Pak se mi např stává, že sound blaster SB1260 v ubuntu chodí plug and play a
ve WIN 7 jsem to nedokázal rozchodit.

Ve Win 7  (start edition) mi nevyhovuje ta nabídka start. Nevíte někdo, jak
ji předělat do podoby win XP? (když už se tu řeší myš)

Honza

---------- Původní zpráva ----------
Od: Na <navrhpcb na gmail.com>
Datum: 26. 9. 2012
Předmět: Re: OT: GNU / Bylo: Re: Podpora programu Elnec v Linuxu (bylo: Re:
[OT] praca, programovanie vo Visual Basic 6)
"A programátor neni geek? Ja kdyz zapnu treba na track liňux tak si připadám
jak bezruky, nevim, zkratka nevim kde co a musim to dlouze hledat... A
pripojit se na WiFi Wpa je uz sam o sobe pro me orisek :-) jiste, nektere
veci na windows nejdou, nebo za tezke prachy, avšak prevazne geekoviny typu
packet injection driver apod.

Odesláno z iPadu

26. 9. 2012 v 9:08, Josef Štengl <ok1ced na nagano.cz>:

> Nezapomínám. Jen mi není jasné proč většina uživatelů Win předpokládá že
jsem, když používám GNU. A také že jsem schopen cokoliv nastavit ve Windows
hned a bez hledání. Vetšinou na to čumím jak tele (mám to i zdokumentované :
-)

> Z mého okolí spíše těch 20%, ale uznávám, že moje okolí není
reprezentativní vzorek.

> Jeden z důvodů proč používám GNU je velmi dobrá programová základna pro
podporu vývoje SW v C (živím se jako safety embedded programátor (pokud to
má cílové zařízení grafický display, tak to není nic pro mě :-)).
> Dost GNU nástrojů používají i IDE pod Windows. Tak proč chodit k
překupníkovi :-)

> Mimochodem, jaké konkrétní ovladače?
>
> Spíše to vypadá, že Valve (hry) chystá vlastní herní platformu (HW) a
nedohodl se Microsoftem, tak to zkouší takto. Ale to jsou jen dohady.
Frantovy P. je to jedno, pokud mu to bude fungovat.

> Neříkám, že svět GNU je skvělí a bezvadný, to není, jen se mi s ním žije
lépe.

> ced

teto diskusi.. Takze já si myslim že tech< 5% je tak nejak objektivni a na
zkoušení dnesniho desktop linuxu nemam ani chut ani silu a ani potrebu ()i
kdyz mi liňuxaci tvrdi jak dnes uz je to vymakane tak jim neverim), i kdyz
existuje spousta duvodu pro jeho pouziti, tak na desktopu je to (mimo penez)
jen velmi malo duvodu a bohuzel snahy 1% geeky na tom nic nezmeni.

samozřejmostí :-) že nekdo vyviji hry pro linux mě docela překvapuje. Neni
tam duvod treba nejake velke herní ligy, herny apod.? Franta Pařan si linux
dávat těžko bude...

myslet. Samotného mě to zajímalo tak jsem se podíval a nejsem z toho moudrý.

zveřejňují, se podíl pohybuje kolem 15 – 20% (s občasnými výkyvy přeze 20%,
ale to jsou stránky s Linuxovou tématikou).

je to, že o víkendech, (a dá se předpokládat že i v mimopracovních hodinách)
podíl linuxu nezanedbatelně stoupá (dle statistik), tudíž tyto stránky
navštěvují více „domácích“ než „pracovních“ počítačů (tady ty větry).

pravděpodobně vyplácí investovat také do GNU OS.

nejdou ve virutálu, germánům jednim.

nejdou pod pravděpodobně nejpoužívanějším OS, ale nechci zase rozpoutat
vášnivou diskuzi naprosto o ….

stolním pocitaci linux, az to překročí 10%, tak mi reknete :-). Na vetsine
desktopu jsou a dlouho jeste budou podle mě wokna

postaveno na GNU/Linux platformě.

varianty GNU s jiným jádrem, například kfreeBSD.