50 OHM load - vysvětlení?

Daniel Valuch daniel.valuch na orange.fr
Úterý Září 25 09:41:24 CEST 2012

este dodam ze k tomu kalibracnemu standardu musia byt dodane namerane
parametre, inak to nema pre presnu kalibraciu vyznam. Priblizuje sa to
idealnemu odporu, ale idealny nikdy nie je.
Este dolezitejsie je to u skratu a otvoreneho obvodu. Tam su velmi
dolezite presne parametre, inak bude kalibracia nespravna.
Neviem co presne chcete nakupom takehoto standardu dosiahnut. Pokial
chcete presne kalibrovat vektorovy analyzator tak second hand produkty
by som nebral, lebo okrem vyssie spomenuteho taktiez neviete v akom
stave budu konektory.
Pokial si chcete okalibrovat maly domaci analyzator (napriklad ten za
500E co sa tu pred casom rozoberal) vzhladom na jeho presnost
nepotrebujete standardy za stovky az tisice dolarov.
Caro kalibracie je v tom ze si okalibrujete to co chcete z obvodu vynat.
Len malo merani ma za ciel zistit impedanciu na referencnej rovine
kalibracneho konektoru. Vacsina merani v realnom svete ma za ciel
napriklad zmerat vstupnu impedanciu zosilnovaca alebo filtra, kam ste
pripojeni inym konektorom, alebo koaxialnym kablom rovno na plosak.
Vtedy si standard musite urobit sam a kalibrovat az na rovine kde sa
konci vas meraci kabel. Takze ak ste napriklad pripojeni SMA konektorom
do plosaku tak si vezmete 3 take konektory a zapajkujete tam skrat,
terminator a jeden nechate otvoreny. To je jediny sposob ako spravne
okalibrovat pristroj.
Kalibracne standardy typu "zobral som BNC terminator zo sieti" su dobre
pokial merate nieco s presnostou ktora Vas nezaujima, ale mate dobry
pocit ze robite nieco co robia aj profesionali (vysledok je nepouzitelny
ale mate radost :-)). Akonahle sa chcete dostat pri merani S11 na uroven
pod -20dB tak uz treba zacat rozmyslat a v rade -30dB a nizsie
potrebujete naozaj dobre definovane kalibracne standardy. Niektore
komercne dostupne zataze maju velmi dobre parametre a napriek tomu sa
predavaju za desiatky dolarov (napriklad niektore zataze a atenuatory od
Mini circuits).
b.