Podpora programu Elnec v Linuxu (bylo: Re: [OT] praca, programovanie vo Visual Basic 6)

Stanislav Šmejkal smejkal na smejkal.com
Pondělí Září 24 21:06:19 CEST 2012

Dne 24.9.2012 10:58, RV napsal(a):
> jasne proto jsem musel do NB s 1GB RAMky musel dodat jeste dalsi 2GB aby se dal
> provozovat TB a na nem 3 mailove ucty, protoze NB vic swapoval nez delal co mel.
> ;-)

Nez jsem mu zakazal indexovani, tak na WinXP s 2GB RAMky to same.

> Prestante tady prosim vas malovat linux na ruzovo. W7 nabihaji uplne stejne
> rychle jako Ubuntu 12.04. Narokama na HW mi to prijde take obdobne.
>
> Objem aktualizaci je u linuxu vetsi - notebook se mi aktualizuje prakticky ob
> den - jsou to vetsinou desitky MB aktualizaci.

Zase Linux netrpi touhou sam od seberozhodovat o restartech, vcera manzelka
vrcela docela fest.

> W7 jsou uz velmi dobrej OS a nechapu proc by se mel kazdych pul roku
> preinstalovavat - prosel jsem vsema verzema woken od win 3.0 ani na jednech
> nebyl problem je tam mit do instalace nove verze. Pokud do nich clovek nestoura
> a pouziva je tam nemuze mit problem.

To muzu potvrdit. Ta moje XPcka jsou uz asi na tretim disku, ale porad ta sama
instalace nekdy ze zari 2008. A krome her na ne nainstaluju kdeco od ruznych
sharewaru, ktere zkousim az po rezidentni hruzosoftware na ovladani USB tokenu
od postsignum. Odkravinovat system je obcas potreba jak na Linuxu, atk na Windows.

> Rozhodne je vyssi pravdepodobnost, ze nastane nejaky neresitelny problem na
> linuxu, nez na win.

S tim nesouhlasim. Na Linuxu neresitelne problemy nekdo casem vyresi, na windows
jsou nektere veci dane a snad jen nejaka hlava pomazana u MS to muze zmenit.
Treba ted externi disk prendany z WinXP na Win7 - vetsina adresaru prazdna. Tak
jsem ten samy disk zpatky na WinXP nasdilel a Win7 si nektere soubory nedokazaly
otevrit. Slo o disk s nahranymi serialy z TV a treba 1.-5. dil OK, 6.-9. dil
neotevrel, zbytek OK, vse nahrano postupne na jednom pocitaci. Na linuxu bych
zjistil pres chmod a chown prava a bylo by vymalovano, na win se prava tvari
stejna, ale nekde v podhoubi je nejaky sotek ...

> Pisu to jako provozovatel a spravce pomerne rozsahle sbirky HW a OS a
> prislusnych SW (jak doma tak v praci).

Ale zpet k puvodnimu problemu. Je pravem zakaznika nekoupit si software, ktery
podporuje vyhradne Windows a je pravem dodavatele se na Linux vykaslat. Ale je
fakt, ze v dobe Androidu a iHracek je aspon jista multiplatformnost free, cool a in.

Standa