Prosba - monostabilni obvod s MCU -- tentokrat ne-mcu riesenie

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Září 21 00:19:24 CEST 2012

Medzicasom som si spomenul, ze som nedavno cital o http://www.linear.com/product/LTC6993

Ale tento uz nema pointu, co som tam napisal... :-)

> 2) oblíbení čínští dealeři ho zřejmě mají - možná by dodali i menší
> množství, chce to ale poptávku.

Pochybujem, skor si myslim, ze to chce rozobrat par toustovacov.
Na druhej strane by ma neprekvapilo, kebyze existuje nieco podobne z original cinskej dielne.

> 3) s mnou oblíbenou 555 (byť CMOS) by byl dost problém - pro 1/2 hod.
> jde např. cca o kombinaci C = 1G a R = 1M8. Viděl jste 1G elektrolyt se
> zanedbatelným svodovým proudem vzhledem k tomu 1M8 odporu? 10x 100M
> apod. keramiku neuvažuju...

Ano asi to bola blbost co som tam napisal. Pamatam si, ze kolega pred mnohymi rokmi riesil niekolkominutovy casovac s 555, ale skutocne to fungovalo blbo a aj tam tusim nakoniec dal nejaky citac ci delic, takze ta 555 bezala ako oscilator s periodou niekde v desiatkach ci stovkach mHz... :-)

> 4) já coby nepřítel MCU jsem nakonec raději volil MCU, než jinou
> technologii (a udělal jsem dobře, přece jen jednoduchá úprava firmware v
> BASICu je v silách kdekoho, včetně mě ;-) ), Stačilo vyměnit jen brouka.

To je v poriadku: nepripravujete predsa pasovu vyrobu toustovacov.

> 5) ad EMC: ten PIC je v těsném sousedství měniče s f desítky kHz a se
> špičkami řádu možná až 1 kV ;-) Ano, třeba právě proto ten původní
> kleknul, tím spíš, že izolační mezery mezi kritickými spoji byly zoufale
> malé (pane Puobiši), nicméně vyfrézování a silikon to snad spravily a
> nový MCU běhá zatím bez problémů...

A jeje. Snad mu nechcete vytykat hriechy mladosti - to bol predsa jeden z ich prvych produktov, ak nie prvy; a aj ten Vas kus uz bude niekde v pubertalnom veku, predpokladam... :-)

wek