Vyvoj materialu a jine (bylo: Re: Opleteni koaxialu...)

Jirka zaloha na volny.cz
Čtvrtek Září 20 11:33:02 CEST 2012

Já se nových materiálů opravdu nebojím a kdo mě zná, tak může potvrdit,
že jsem byl vždy mezi jejich prvními uživateli.

Problém je úplně jinde: nejde o nové materiály a jejich aplikace tam,
kde je to potřeba (a někdy se to ani jinak udělat nedá), ale o čuňácké
nahrazování jedněch (osvědčených a kvalitních) starých materiálů jinými
starými materiály (nevhodnými a nekvalitními), přičemž v podstatě
jediným důvodem je cena.

V historii už x-krát techniky zjištěná škodlivost takových postupů je
smazána a prostřednictvím marketing, product a jiných managorů je
zákazníkovi implantován blud, jak je to vlastně skvělé. Přičemž
dominantním bodem jsou známé, dnes do zhovadilosti dovedené pojmy
"levně", "ušetřit" apod.

Nikoho nezajímá, jak se výrobek bude chovat za delší dobu.

Abych malinko odbočil (a ilustroval onu zblbělost): výrobci a prodejci
různých stavebních materiálů se chlubí "až pětiletou zárukou", to je
přece k smíchu! Za pět let se jakžtakž stačím zabydlet; mně zajímá (a to
reálně, ne jako reklamní lži), jak se výrobek bude chovat třeba za
třicet let.

Pálená taška na střeše (kvalitní!) to přežije bez mrknutí oka, různé
dnes nabízené např. plechy s převážně organickými povlaky (multi-coated,
hyper-mega-ultra acryl....ble ble ble) se z principu fungování tohoto
hmotného světa prostě musejí rozpadnout.

No a v elektronice - tedy alespoň té, která mi vůbec stojí za řeč a s
kterou se zabývám - je to totéž, jen doba je řekněme trochu kratší.

Trochu, ne řádově.

---
Jirka