Opleteni koaxialu...

Peter Bosnak lajost na zoznam.sk
Čtvrtek Září 20 10:45:50 CEST 2012

> Opravdu se dá hliník dobře krimpovat? Já slyšel, že hliník "teče", což

> znamená, že krimovaný spoj se časem uvolní. Nebo ne?

Myslím, že konektory krimpované na hliník sú vhodnejšie na nepohyblivé spoje
(napr. kabeláž v racku) ako na pohyblivé. Na často namáhaný spoj v takom
prevedení by som nestavil. Je tiež nutné použiť na takýto spoj všetky
návleky, pružiny, dodávané ku konektoru, ktoré majú zabrániť namáhaniu
spoja. Často som videl na koaxiáli nakrimpovaný len holý BNC konektor, bez
ochrannej gumovej koncovky, kde opletenie kábla malo kontakt na plášť
konektora iba cez 2-3 drátky. P.B.