dukaz pritomnosti metylalkoholu :-)

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Čtvrtek Září 20 09:30:25 CEST 2012

S tym hypermanganom by to mohlo byt tak,
ze metylalkohol sa na rozdiel od etylalkoholu
zlucuje s dalsimi latkami ovela tazsie takze do flasky nasypat
par zrniek, dobre zamiesat a nechat odstat. Po dostatocnom case
by mali byt vo flaske dva odtiene, ta svetlejsia cast bude metylalkohol
Neberte to prosim ako spolahlivy navod. Po tych preripetiach by som
tvrdy alkohol nepil. Nestoji to za to.

j.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Stanislav Jurnecka
Sent: Wednesday, September 19, 2012 10:27 PM
To: 'HW-news'
Subject: RE: dukaz pritomnosti metylalkoholu :-)

Viz http://www.dedekkorenar.cz/uvod.html

Tématické spěšniny:

Návod na zjištění přítomnosti metanolu v lihovině:

Dejte vařit asi 2 l vody v hrnci na elektrický vařič nebo 3 litry na plynový. Vypněte veškeré plameny kolem. Nalijte do 3/4 naběračky na polévku měřenou lihovinu. Naběračku ponořte do vody, která se právě přestala vařit tak, aby se do naběračky horká voda nedostala, tedy asi na stejnou úroveň hladiny, jako je v naběračce. Do naběračky ponořte teploměr na zavařování a ve chvíli, kdy se v naběračce začne obsah viditelně vařit, odečtěte teplotu.
Je-li to 78 a více stupňů, není problém. Je-li to méně, odevzdejte to na policii. Metanol totiž vře při 65°C plus tolerance použitého teploměru.

Standa

zatím