Alprextit

Středa Září 19 21:54:46 CEST 2012

samosřejmě pro sebe si můžete dělat co chcete. Ale když si tím řemeslem
máte vydělat, je otázka jestli zákazníka přesvědčíte o výhodách pájené
super technologie - jestli to bude ochotný zaplatit. Krimpované spoje
jsou veškeré kabeláže v autě a nepamatuju, že bych s tím měl někdy
problémy. Když jsme ve škole probírali tehdy moderní ovíjené spoje,
říkali nám že je to dlouhodobě spolehlivější než pájení. Dobrý ovíjený
(nebo krimpovaný, lisovaný, svorkový...) spoj funguje na základě trvalé
plastické deformace. Slisované plochy jsou plynotěsné, neoxiduje to.
Pájený spoj (i s olovem) časem za desítky let rekrystalizuje.

Anděl