Opleteni koaxialu...

Středa Září 19 21:31:31 CEST 2012

Dne 19. září 2012 20:21 Jirka <zaloha na volny.cz> napsal(a):
> Já nechci šmejd za 2,50 za metr a ty moje kabely pravděpodobně ani nebyly.

Pravděpodobně? Kolik ten kabel stál a jak byl dlouhý? (Ten USB kabel
byl originál s nacvaknutými koncovkami? Pokud ano, těžko vyčítat
výrobci, že to nejde pájet, na to nebyl ten kabel určený.)

> Hliník je dobře?

Jak na co. Mám polovinu drátů v bytě hliníkem (a ještě TN-C soustava,
byt jsem tak už koupil), mohl jsem zasekat nové kabely, což by stálo
moře času a něco peněz... ale radši jsem něco té práce a peněz ušetřil
a o něco dřív bydlel. Všude jsem dal pérové svorky. Chodí to? Chodí.
Nikde nic nejiskří, přístroje fungují. Jo, to v minulým bytě jsem
musel dělat hotfix v rozvaděči na chodbě, protože tam byl hliník a
svorka byla šroubová a jiskřilo to...

Například bloky motorů v autech se dělají běžně z hliníku. Různé
konstrukce (Viz. např. sortiment firmy Alutec KK) se opět dělají běžně
z hliníku. Různé chladiče, opět hliník.

> Hlína se láme, oxiduje, nejde pájet, má horší vodivost...musím pokračovat?

Ano, proto pokud chci, aby se nelámal, neoxidoval (ale neoxiduje snad
jenom zlato), šel pájet a měl dobrou vodivost (která se dá dohnat
průřezem), vyberu si vhodnější materiál.

P.K.