OT: dukaz pritomnosti metylalkoholu :-)

gatilo gatilo na centrum.cz
Středa Září 19 16:47:51 CEST 2012

 19.9.2012, 16:36:36

Nebezpecny obsah methanolu v domaci palence je prakticky vyloucen.
Na VSCHT delaji (za jakysi obolus) rozbor kazdemu, kdo donese vzorek.
Behem let co to provadeji, takto pry analyzovali nekolik tisic vzorku,
pravdepodobne domaciho puvodu a zadny nemel nebezpecny obsak
methanolu.
V malem mnozstvi je methanol obsazen v kazde palence, normy
pripousteji, podle typu palenky az 12g na 1000g ethanolu.
Jiste v tom bude zapocitany i vysoky bezpecnostni koeficient, takze tu
nebezpecnost bych odhadoval tak od 10%.
Zadny dostatecne jednoduchy a spolehlivy test na stanoveni
NEBEZPECNEHO obsahu meth. v palence pravdepodobne neexistuje.
Lihoviny, ktere ted zrovna zabijeji, nemaji s palenim ovocneho kvasu
nic spolecneho.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz