VPN na routeru s xxx WRT ? Jaky router?

Radek Benedikt benedikt na lphard.cz
Úterý Září 18 10:26:57 CEST 2012

fungovat bezdratova mys u PC kdyz bylo AP zapnute. Pak jsem to vypnul
prestartoval PC a mys fungovala. Ted jsem zmenil kanal a uz neni vubec videt
ale asi generuje nejake ruseni protoze signal od souseda ze ztraci ale kdyz
AP vypnu tak drzi dobre. Taky mi zarusil lokalni sit kdyz jsem ho zapnul -
rozpojily se mi IMAP sessions na PC ktere je pripojene do stejneho switche
jako to AP. Datove prenosy taky nic moc - kdyz to jeste fungovalo tak cca
1MB/s

	Vadneho Mikrotika nevylucuji, i když z tech par stovek co jseme
nasazovali nebyl vadny zadny, tedy pokud nam centrála neposlala nejaky
"recyklat", protože dobře vi, ze si je testujeme a veci co nejsou zpusobene
hw umíme i obcas repasovat. To ze MK neníi videt je mozne, staci mu rici ze
nemá vysilat identifikaci a pak se k nemu pripojite jen se znalosti ssid.
Zaruseni lokalni site a rozpojeni IMAP spojeni + pomale prenosy, to vypada
na kolizi IP ci jiného nastaveni na siti. Mikrotik je dost komplexni a nevim
jak je komplexni quick setup ten jde trochu mimo. My je v prevazne mire
doladujeme z winboxu a hlavni nastaveni delame pomoci skriptu generovaného
ze zakazkoveho systemu. Jinak doma mam prave tu kritizovanou RB751G ku a
chodi bez jediného zadrhelu. Lip nez ty ruzne "plastaky" třeba Asus RT-N16.
(Toho mam o nekolik misnosti vedle). NIcmene nastavit Mikrotika je sice
jednodussi nez nastavit Cisco, ale není to moc pro sitove laiky. Je to
proste plnohodnotny router. Navíc na rozdil od tech ruznych noname plastaku
funguje i na vetsich sitich. O chovani ruznych krabicek na velke, jak
provozem tak poctem zarizeni, by mohli nasi kluci od dohledu site vykladat
uplne horory.

Radek (benedikt2hw.cz)