Soucastky na spinane zdroje s vykonem < 2W?

hutta.j na seznam.cz hutta.j na seznam.cz
Neděle Září 16 23:06:03 CEST 2012

C 470nF ma na 50Hz impedanci 6773Ohm po pricteni R2 mam obvodem teoreticky
tece 33,7mA.

Pokud vezmeme teoretickou stridu 1:1 tak na vystupnich 10mA potrebujeme 20mA
pres R2, v realu trochu vice
Pokud budeme trvat na pouziti X2 C tak realne nejblizsi nizsi je hodnota 330
nF, impedance 9646 -> 23,7mA teoreticky to staci, ale v realu kdyz uvazime
toleranci kapacity C1, mozne odchylky napeti site
tak jsem tento C vyhodnotil jako prilis na hrane nebo az za hranou.

Usmernovaci mustek by byl reseni, ale v tomto pripade nejde pouzit jelikoz
zem zarizeni musi byt na 230V, (zarizenim je ADC, ktery meri ubytek na kusu
manganinu, tedy proud).

Pokud se vratim k dilum na spinane reseni, patral jsem po dostupnosti pidi
transformatoru, hotove trafo ve velikosti E13 jsem nenasel. U TME maji
alespon dily na jeho vyrobu http://www.tme.eu/cz/details/we-3246v/kostry-a-
prislusenstvi/weisser/# , ale  pri 5ks vychazi jen jadro na 36Kc bez DPH, k
tomu 2x ferit za 8Kc +DPH a jsme na 3$ jen za trafo bez medi a bez
postovneho. Pripominam, ze cinan ma za 99centu hotovy vyrobek a postovne z
Asie :-). Mozna to bude duvod proc jsem IC od PI nasel jen u Mousera a jinde
ne.

No hlavne ze mame zakazane zarovky a tim spasime svet.

Hutta