Soucastky na spinane zdroje s vykonem < 2W?

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Neděle Září 16 17:57:44 CEST 2012

Takové nejjednodušší možnosti:
Při použití LDO je možno snížit napětí D1, případně ještě více snížit po
zvýšení C2. Pokud bude D1 transil, dá se snížit R2 (ale pozor na impulzní
odolnost). Pokud je potřeba jen 50 mW, tedy 10 mA, může se o kousek snížit
C1.

Pak je tu otázka, zda je lepší se snažit bojovat proti absurdistánu, s cílem
obrácení blbnoucích trendů, nebo tu blbost urychlit, aby to krachlo dřív než
budeme nemohoucí důchodci. Problém se mi ale nepodařilo upokojivě
rozlousknout. První varianta je poněkud sysifovská, druhá směřuje k
amorálnímu jednání.

PH

From: <hutta.j na seznam.cz>
Spocital jsem to vice mene stejne, navratnost kolem 10let ,ale i tak mi to
neda :-). V neposlednirade mi spinany zdroj prisel univerzalnejsi.
No a kdyz cinan dokaze i spostovnym vyprodukovat tohle pod 1$, tak jsem na
chvili zapomel v jakem absurdistanu ziji :-)
http://www.ebay.com/itm/5V-500MA-USB-Charger-AC-Power-Supply-Wall-Adapter-
Adaptor-EU-Europe-Plug-MP3-MP4-/320893395247?pt=Other_MP3_Player_Accessories
&hash=item4ab6bca12f
Nejlepsi na tom je, ze jsem nekde v cine za podobne penize koupil nabijecky
k telefonum a v tech byl komplet referenci zdroj s LNK564P, jeden tu mam
zhruba 5let v zasuvce a funguje dodnes, Bohuzel si nepamatuji kde jsem
nakupoval, jinak bych jich vzal 20ks a nebylo by co resit.

Ucinnost zdroje se srazecim C. Ucinnost jsem meril na tomto navrhu, jen
misto 7805 byl pouzit nejaky LDO 5V, R1 predstavuje zatez a cely zdroj plave
a 230V tedy zem zdroje je na L1 a N na C1.
do zateze dodava 50mW a ze site odebira cca 240mW , mereno nejakym true RMS
merakem s bocnikem upravenym na mereni malych napeti.
http://i.imgur.com/zq1K1.jpg

Uvitam kazdy napad jak zvednou ucinnost.