Asus EEE 901 - problem s dobijenim

Jirka zaloha na volny.cz
Pátek Září 14 19:31:29 CEST 2012

Jo, battery management circuit dokáže dělat vjecy.... Už jsem tu o tom
před časem psal; nejhorší je jeho "inteligence" a to, jak ve spojení s
operačním systémem svévolně posuzuje stav článků. Dodnes nevím,  zda
převažuje úmysl výrobců (aby mohli co nejvíc "točit" náhradní aku), nebo
zda to je spíš z neschopnosti či hlouposti nedotažená funkce.

Přitom by u LiIon/LiPol stačilo jen hlídat min/max napětí, omezovat max.
nabíjecí proud a samozřejmě články při nabíjení napěťově vyvažovat
(balancer).

Idea se samostatným nabitím článků je pěkná, ale bude se Vám do toho
nějakým způsobem sr.t zmíněný battery management. Jinak řečeno: když je
nabijete a v EEPROM nebude uložena informace o dodaném náboji, bude to
celé zmatené (projevuje se pak různě, včetně hlášení chyb).

Některé obvody b. m. jdou resetovat
(http://www.inteline.cz/jaknato/060922-repase-baterie/ ,
http://frantisek.rysanek.sweb.cz/baterie.html , http://sbworkshop.com ,
http://be2works.com atd.), jiné ne a o některých nejsou k dispozici
žádné informace (samozřejmě pouhým nedopatřením...). Jiné zase nesnášejí
odpojení článků - v takovém případě se zablokují a celý pack je pak
zralý na vyhození. To  píšu pro případ, kdybyste snad chtěl články měnit
- je třeba zajistit trvalé napětí na příslušných přívodech. Jistě to
výrobce neudělal zle, ba dokonce ani úmyslně...

http://dx.com/p/designer-s-replacement-7-4v-6600mah-battery-pack-for-asus-eeepc-901-121867?item=4
- je to ona?

---
Jirka