atmega..L jak je to s frekvenci?

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Září 14 09:49:17 CEST 2012

Ja si myslim, ze povodny zamer bol wide supply cip (t.j. tak, ako to je u A, ze od napatia zavisi max. hodinova frekvencia), ale potom sa meranim/praxou ukazalo, ze su s tym problemy a ze treba cipy vymeriavat do dvoch skupin, a tak boli datasheety patricne modifikovane.

Mam tu datasheet od AT90S8515 revizia A (nedatovanu, a puzdra su este len DIL a PLCC), v ktorom sa ziadna varianta typu "L" nespomina, vo features je lakonicky uvedene VCC 2.7-6.0V / 0 - 20MHz, no a jedina zmienka o nejakych medziach je v tabulke External Clock Drive, kde je hodinova frekvencia max. 10MHz pre cely napajaci rozsah a 20MHz od 4.0V.

Potom tu mam reviziu D z 06/98 (uz je tam aj TQFP), vo features sa este stale nespominaju rozne "modifikacie" cipu, pise sa tam VCC: 2.7 - 6.0V
Fully Static Operation
– 0 - 8 MHz 4.0 - 6.0V,
– 0 - 4 MHz 2.7 - 4.0V
a to, ze existuju varianty cipu sa clovek dozvie az z ordering information (este nie "L", ale suffixy -4 a -8). Na tom je vidiet, ze skutocnost bola vyrazne horsia nez pociatocna predstava.

No a v revizii E toho datasheetu je uz plne priznane, ze existuju "speed grades" rovno vo features.

Ony tie datasheety k ostatnym clenom rodiny vznikaju do znacnej miery procesom copy/paste, a pochopitelne tak vznikaju aj samotne cipy, takze to vsetko treba vidiet tak trocha v historickej perspektive.

wek