PWM rizeni otacek?

Jirka zaloha na volny.cz
Čtvrtek Září 13 23:04:34 CEST 2012

Poku je přívod pouze dvoužilový, prakticky jistě se jedná o BLDC s
vnitřním budičem (regulátorem, komutátorem, dle libosti...) vyžadující
ss napájení.

Takový lze řídit velikostí přivedeného napětí a (přibližně) konstantní
otáčky by mj. šly řešit např. snímáním motorem odebíraného proudu v
kombinaci s kladnou zpětnou vazbou řídící napájecí napětí motoru.

Ono napájení může pochopitelně být realizováno spínaným zdrojem
(regulátorem), který pracuje na PWM principu. Jen bude třeba výstupní
napětí vyhladit kondenzátorem (lépe řečeno LC filtrem, kde L bude
akumulační tlumivka zdroje), aby elektronika motoru byla napájena
normálním ss průběhem.

Dobrá účinnost PWM řešení pochopitelně zůstává.

Jen bych tedy do PWM jaksi nepoužíval procesor, ale to jen opakuju, co
jsem už prohlašoval x-krát.

---
Jirka