PWM rizeni otacek?

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Čtvrtek Září 13 18:17:51 CEST 2012

No mě hlavně mate "bezkomutatorovy motor. Predpokladam, DC".

Pokud je to DC motor, má komutátor a lze do něj pouštět PWM, v případě
velkého rozsahu otáček s proudovým omezením. Pokud je bezkomutátorový, bude
vícefázový a k řízení se použijí pulzy, či sinusovky (vyšší rychlosti) v
patřičném pořadí, přičemž rychlost závisí na frekvenci. Nebo to může být
bezkomutátorový s integrovanou elektronikou, ale do toho bych si bez
podrobnějších informací PWM pouštět netrufl:-)

PH

From: <hutta.j na seznam.cz>
Od: hutta.j na seznam.cz
Dostal se mi do ruky mikromotor s vretenem, mechanicky spicka, vretono
ulozeno 3x ve valivem lozisku, otacky 1000-50000 ot/min, moment 7,8Nm,
hazivost vretene s klestinovym sklicidlem < 0.02mm
Eletricke parametry se mi zatim nepodarilo zjistit vykon asi 160W,
bezkomutatorovy motor.
Predpokladam , DC 21V a 7A, ale to jen odhaduji.

Rad bych si k tomu vyrobil zdroj, ktery by dolazal vyuzit potencial vretene.

Na prvni pohled to vypada snadne, trafo nebo spinany zdroj 24V z ebay, k
tomu procesor realizujici PWM spinani patricne dimenzovaneho tranzistoru.
Zcela jiste vsak bude existovat spousta vylepseni, ktere se pri podobnem
rizeni motoru pouzivaji. At jiz na potlaceni ruseni, zlepseni prubehu
krouticiho momentu nebo jen nabehu motoru.
Nevite o nejakem vzorovem projektu podobneho zdroje pro DC motor? Pripadne
kde problematiku nastudovat?