PWM rizeni otacek?

hutta.j na seznam.cz hutta.j na seznam.cz
Čtvrtek Září 13 16:27:52 CEST 2012

Dostal se mi do ruky mikromotor s vretenem, mechanicky  spicka, vretono
ulozeno 3x ve valivem lozisku, otacky 1000-50000 ot/min, moment 7,8Nm,
hazivost vretene s klestinovym sklicidlem < 0.02mm
Eletricke parametry se mi zatim nepodarilo zjistit vykon asi 160W,
bezkomutatorovy motor.
Predpokladam , DC 21V a 7A, ale to jen odhaduji.

Rad bych si k tomu vyrobil zdroj, ktery by dolazal vyuzit potencial vretene.
Na prvni pohled to vypada snadne, trafo nebo spinany zdroj 24V z ebay, k
tomu procesor realizujici PWM spinani patricne dimenzovaneho tranzistoru.
Zcela jiste vsak bude existovat spousta vylepseni, ktere se pri podobnem
rizeni motoru pouzivaji. At jiz na potlaceni ruseni, zlepseni prubehu
krouticiho momentu nebo jen nabehu motoru.
Nevite o nejakem vzorovem projektu podobneho zdroje pro DC motor? Pripadne
kde problematiku nastudovat?

Dekuji

Hutta