OT - Tlakový soudek s pivem

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Středa Září 12 18:04:39 CEST 2012

Zdravím,
  nejsem pivař ani znalec, ale dovoluji si tipnout ohledně toho aktivního uhlí:
  Pokud je hnacím plynem CO2, což bych očekával, patrně se tím dosáhne většího
objemu absorbovaného CO2 v tom uhlí, než by se dosáhlo pouhým natlakováním bez
nutnosti zkapalnění. Zkapalněný CO2 by dle mne měl až příliš velký tlak na tuto
křehkou nádobku, zatímco plyn absorbovaný v aktivním C bude mít tlak podstatně
nižší a bude se z něj při jeho poklesu způsobeném výdejem plynu plynule
uvolňovat.
  Další detaily mechanismu jsou pro mne stejnou záhadou jako pro Vás.
    Zdraví Pavel