Novy(?) rychly binarni citac pro pomala FPGA (bez carry, jako Actel) -- prosba o kritiku

Marek Peca marek na duch.cz
Středa Září 12 11:58:20 CEST 2012

Ahoj Balu,

> vidis ako cloveka zdegraduje navrh logiky vo vhdl, ja som uplne zabudol ze
> skutocny synchronny citac implementuje viacmenej cely stavovy automat.

ne ne, to nezdegraduje VHDL, ale pohodlne rychla architektura. Actel na
Tebe a uvidis, jaka skryta zakouti digitalniho navrhu naleznes. Nikdy driv
by me napr. nenapadlo, ze budu stavove automaty a citace resit jako
jednotkovy bit, kolujici v kruhu -- a nekolik zretezenych techto kruhu.
Ale tim mas citac a dekoder 1 z N v jednom...

> V kazdom pripade aby sme pokracovali v diskusii, lebo je zaujimava. ak sa
> bavime o binarnom citaci s plnym cyklom tak prvy stupen (D flip flop) ma
> spatnu vazbu priamo sam zo seba, druhy myslim len z prveho a zase sameho
> seba.
> Toto su zaroven presne tie flipflopy ktore musia bezat na najvyssej
> frekvencii. Ma zmysel tam vymyslat specialne struktury, ktore sa uplatnia aj
> tak az na stupnoch s nizsou frekvenciou?

To je na me moc chytry, ale asi na to uz odpovedek Wek, tak radsi
nepremejslim.

MP