Elektroinstalace v dome

Jiri Foldyna jiri.f na avizo.cz
Úterý Září 11 11:07:05 CEST 2012

Dne 11.9.2012 5:57, Karel M napsal(a):
> Zdravím ceny,
> chtel bych se zeptat, jakym zpusobem jste realizovali ve sve stavbe
> slaboproude rozvody, tedy UTP, TV. Kolik jste meli odstup od silovych
> rozvodu a jakym zpusobem jste resili jejich vzajemne krizeni, pouzit
> kabel Cat5? Davali jste vsechny tyto slaboproude kabely do husiho
> krku? U silnoproudych rozvodu (zasuvky) je lepsi tahnout kabely po
> podlaze a nasledne zalit anhydridem, nebo je realizovat v instalacni
> zone zacinajici cca 30cm od ciste podlahy?
> Diky Karel

Dobrý den,

patrový dům, půdní prostor přístupný a pochozí, Ytong, sedlová střecha
červenohnědá moravská taška Bramac.
Rozvody do zásuvek jsou smyčkované, v místnostech, kde jsem předem znal
rozložení nábytku, jsem dal zásuvky podle toho a přidal rezervy do
mezer. Kde nebylo rozložení předem známé, dal jsem na každou stěnu tolik
zásuvek, aby mezi zásuvkama byly max 2 metry a zatím to funguje. Zásuvky
mám 25 cm nad podlahou, kabely zalité v podlaze. Kabely jsem táhl těsně
vedle stěny, do krabice od podlahy ve zasádrované ve svislé drážce, v
místě dveřních otvorů jsem je zakryl třema coulovýma deskama - dvě desky
vedle sebe, mezi nimi kabely, shora třetí deska jako dekl; desky jsem
před betonováním podlahy samosebou odstranil. V podlaze jsou rovněž
rozvody pro ovládání centrálního vysavače (paralelně s trubkou).
Slaboproudé rozvody jsem tahal svisle shora od stropu, všechno v husích
krcích - UTP Belden Cat5E pro Ethernet, UTP Solarix Cat5E pro čidla EZS
a EPS, JYSTY2x2x0,8 pro řízení, JYTY 2x2x1 pro rozvod 12V a 24V pro
napájení EZS, EPS a řízení. V přízemí pak dál ve svazcích pod SDK
stropem a ve zdi trubkou k rozvaděčům, v patře na půdu a dál ve žlabech
a kanálech do technické místnosti do rozvaděče a racku.
Osvětlení mám výhradně ve stropě, kabely CYKY3x1,5 jdou k rozvaděči v
přízemí pod SDK stropem, v patře přes půdu.
Křížením a souběhům slabo a silnoproudu jsem se snažil pokud možno
vyhnout. Pokud jsem musel svazky zkřížit, tak jsem je vyvázal do oblouku
tak, abych dodržel vzdálenost alespoň 10 cm v místě křížení.
Ještě k té půdě - v létě, když svítí slunce, tak je tam opravdu peklo.
Venku třeba 25 stupňů, pod střechou s otevřeným oknem ke komínu a
otevřeným vstupem z patra jsem naměřil 45 stupňů. Když bude všechno
zavřené, bude asi o dost hůř. Choulostivější elektroniku bych tam nedal
ani náhodou ;-)

JF