Elektroinstalace v dome

Martin Moštěk xtyca na seznam.cz
Úterý Září 11 07:38:33 CEST 2012

Dobrý den,
já jsem ve své stavbě minulý měsíc řešil podobný problém. Nakonec jsem
dal na radu kamaráda silnoproudaře a silovku jsem v podkroví natahal
stropem. V přízemí podlahou. V přízemí jsem pak všechny vodiče zalil
maltou, aby mi je omítkáři neponičili. Vytvořili jsme z desek malé
šalunky a v nich pak vodiče zalili. Při pokládce polystyrenu pro litou
podlahu jsme pak vyložili mezery a tyto maltové ochrany pak překryli
polystyrenem. Pro rozvody slaboproudé jsem použil vodiče 4x cyky průměru
1mm například pro regulaci, čidla, senzory. Pro zabezpečovačku pod
omítku utp cat5 s bílou bužírkou. Dále jsem pro ethernet a další rozvody
jako antény a videotelefony jsme do každé místnosti i do chodeb
nachystali husí krky s krabičkami.  Dále jsme zapojili zvlášť do každého
patra husí krk pro regulaci (vytvoření dvou zón). Celé zapojení a
propojení husích krků bylo víceméně do hvězdy s jedním středem na
pochozím podkroví (nad podkrovím jsme na horní stranu kleštin nabili
desky), v tomto prostoru pak bude veškerá elektronika pro zabezpečení
domu, internet, video terminál a další, časem třeba i web server a
centrální síťové úložiště.
Dále jsme z technické místnosti vyvedli husí krky pro čidla ekvitermí
regulace.
V kostce snad vše... :-)
Mějte se.
Martin.