Instalace pod Linuxem (bylo: Test svietidiel)

Jirka zaloha na volny.cz
Pátek Září 7 15:38:21 CEST 2012

Linux (openSUSE) používám na desktopu a pokud si u nové instalace cca za
1/2 hodiny klikáním doinstaluju všechno to, na co jsem zvyklý, dál už
nic neřeším. Jo, taky by na to šel napsat skript a bylo by to úplně
všechno na jedno kliknutí, nebo YAST či zypper umí exportovat seznam
nainstalovaných aplikací a ten se pak jednoduše použije znova. Jistě
existují i vážnější problémy, instalace přes kompilaci apod., ale já to
  prostě neznám.

S Windows mi vždy trvalo dny, spíš týdny, než jsem vše doladil (a to za
předpokladu, že jsem měl postahováno vše, co potřebuju) a i potom to
bylo k posrání. Nejen stálé úvahy o tom, co mi je/není v rámci licence
toho kterého SW dovoleno... Typicky různé bezpečnostní problémy, nutnost
antiviru apod., dále třeba aktualizace/opravy, jako poslední láhůdku
bych mohl uvést jistou KB......., která se prostě už asi rok nedá
nainstalovat (a to ani cca dvěma alternativními způsoby, které mrkvosoft
popisuje). Číslo nevím, musel bych přebootovat a to teď tedy ne.

V Linuxu je aktualizace celého systému (tedy nejen OS, ale všech
aplikací) záležitostí jednoho  kliknutí a pár minut čekání. Na
aktualizaci pouhého .NET bazmeku ve Win na stejném stroji čekám třeba i
půl hodiny, během níž se cosi (možná) děje....

Heleďte, pokud jste u mrkwe zaháčkovaný (z nějrůznějších důvodů), dobře
Vám tak. Já už dlouho ne, na rozdíl od Vás jsem ale zažil oboje a jak
jsem napsal, nevracel bych se. Ano, Linux je trochu jiný a vyžaduje
myšlení (zejména na začátku), ale to mi nikdy nevadilo.

---
Jirka