Prosba - monostabilni obvod s MCU (VYRESENO)

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Pondělí Září 3 17:15:36 CEST 2012

On 3. 9. 2012 16:37, Jirka wrote:

> No, IDE Vám pomocí překladače (třeba externího) vyprodukuje *.hex a ten
> si už zpracujete jakkoliv jinak, ne? Nebo myslíte ladění pomocí
> neustálých změn ve zdrojáku, jeho průběžný překlad a nové a nové
> vypalování? Tam by to možná mohlo trochu času ušetřit, ale...

Vseobecne IDE mavaju (netvrdim, ze vsetky) moznost konfiguracie
externych nastrojov, takze nie je problem na tlacitko v toolbare zavesit
lubovolny externy program, s moznostou nakonfigurovat parametre
prikazoveho riadku.

Napr. AVR plugin pre Eclipse presne tuto integraciu robi vratane celkom
prepracovaneho GUI pre nastavenie vlastnosti
programovania/citania/verifikacie, vratane vydareneho editora fuse a
lock bitov.

> Shodou okolností jsem si v minulých dnech právě tenhle "dongle" postavil
> (http://www.fischl.de/usbasp/) a myslím, že vzhledem ke koncepci (SW
> emulace USB zařízení, dokonce jsem četl něco o nějakých idiotských
> patentově-poplatkových tahanicích, Kristepane jak může někdo chtít
> poplatky z USB ID???) to ve "standardních" prostředích podporováno není.
>
> Fischl uvádí jen:
>
> ->AVRDUDE supports USBasp since version 5.2.

Prave tento nastroj je pouzivany asi najcastejsie. Stale sa vyvija, o.i.
pridavaju podporu pre nove programatory. AVRdude je aj sucastou WinAVR,
dnes AVR Toolchainu, ktory je sucastou ATMEL Studio 6. Sam AVR/ATMEL
studia nepouzivam, ale da sa predpokladat, ze podpora minimalne na
urovni konfiguracie externeho nastroja tam bude.

> ->BASCOM-AVR supports USBasp since version 1.11.9.6.
> ->Khazama AVR Programmer is a Windows XP/Vista GUI application for
> USBasp and avrdude.
> ->eXtreme Burner - AVR is a Windows GUI Software for USBasp based USB
> AVR programmers.
>
> Myslím, že jsem našel ještě cosi, ale spíš to bylo jen GUI k již
> uvedenému AVRDUDE.

Tych je vela, viac, ci menej vydarenych. Niekolko som ich vyskusal, kym
som nezistil, ze uz poznam naspamat najdolezitejsie parametre
prikazoveho riadku :-) Takze ak prave nepracujem v Eclipse, kde je ten
konfigurator fakt luxusny, pouzivam AVRdude z konzoly, pripadne si
napisem bat subor, ak viem, ze budem nieco robit opakovane.

Este poznamka k USBasp z ebay, na co si dat pozor:
Kedysi som si postavil USBtinyISP
(http://www.ladyada.net/make/usbtinyisp/) a pouzival som ho dokym som
prvy krat nepotreboval naprogramovat ATmega2560. tinyISP ma limit 64k a
nie je mozne tento limit obist (uz si nepamatam preco). Tak som si z
ebay kupil USBasp, reku za tu cenu to nema zmysel bastlit. No a 2560
nesla cela napalit tiez. Zistil som, ze cinan pouzil nejaky stary
firmware, bez podpory >64kB pamati. Najnovsi FW od Fischla toto
obmedzenie nema, na druhej strane obsahuje podporu pre dalsie veci, cim
narastla jeho velkost. Verzie FW su pre mega8, mega88 a starsia verzia
(bez podpory >64k flash) aj pre mega48. Samozrejme, z ebay mi poslali
USBasp s mega48, kde sa najnovsi FW po prekompilovani pre mega48
nevojde. Takze som v zdrojakoch od fischla nasiel a vyhodil TPI support
a uz to funguje :-)

K pouzitiu SW implementacie USB a HW rieseniu pripojenia prave pri AVR
programatorch (konkretne USBtinyISP, ale tyka sa to aj USBasp) bezala
podnetna diskusia pod clankom:
http://www.mikrozone.sk/pluginy/content/content.php?content.23

miro