Prosba - monostabilni obvod s MCU (VYRESENO)

RV vicek.radek na cpost.cz
Pondělí Září 3 13:52:30 CEST 2012

Hmmm, dik za uprimnost. Cekal jsem spis, ze napisete argumenty neco
kolem opravitelnosti atd.

Tohle chapu, me take minul strojak a asembler, nebot ve spojeni s
HOSIPem to neni idealni kombinace.

Navic mi mozek pracuje (ne jen v programovani) spis "abstraktne" takze
moznost programovat ve vyssich mi je vyrazne blizsi. Na druhou stranu
jsem nenaskocil do vlny objektoveho programovani - nemyslim ani tak co
se tyka mysleni, ale spis odporem k syntaxi jazyku, ktere jsou (nebo
alespon v te dobe byly) na objektech postavene.

Jinak znovu upozornuji na kompilery od Mikroe - maji i ten BASIC a do
2kW jsou uz leta zdarma vcetne aktualnich verzi. Navic neni v podstate
krome podpory novych typu MCU prechazet. Do 2kW kodu se da nacpat velmi
mnoho. V dobe kdy jsem nemel kompiler koupeny (navic nestoji majlant
tusim kolem 3kKc) tak jsem do PIC16F873A nacpal tim free kompilerem kod
pro zpetnovazebni regulator BLDC vretena na CNCcko:
http://www.cncnet.info/gallery.php?modul=gallery&akce=obrazek_ukaz&obrazek_id=234

Navic nejste omezen typem MCU - tedy muzete klidne pouzit MCU v DIP40 s
hromadou periferii a I/O. Mikroe ma u kompileru velmi propracovanou
napovedu s ukazkami zapojeni a funkcnim kodem na vyzkouseni.

Co se tyka studovani x typu MCU - nevim jak kdo, ale hodne lidi pouziva
urcite typy MCU, ktere ma nastudovane - treba ja mam skoro ve vsem maly
12F683, vetsi 16F873 a nejvetsi 18F4520 - pro kusovky neni treba resit
zda neni nekde nejaky optimalnejsi typ cena/vykon.

Radek Vicek