[OT] Doporuceni kompresoru

Ales Prochaska prochaska na alsoft.cz
Středa Říjen 31 21:37:07 CET 2012

Je v tom jedna finta. Správně se u kompresoru udává výkon na výstupu,
což je objem stlačeného vzduchu přepočtený na normální podmínky, tedy
"expandovaný a ochlazený". Po čínsku se udává "sací výkon", který se
měří na sacím hrdle. Formálně by to měla být stejná hodnota, ale
vzhledem ke ztrátám (podcházející písty - což není závada, ale
vlastnost) je výkon o několik % až o zhruba 30 % menší, než sací
výkon.

U pneumatického nářadí se počítá zase ten objem expandovaného vzduchu.

Ales Prochaska