FOTO: nazor na sedy filtr Hama

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Středa Říjen 31 19:09:45 CET 2012

> Co znamena, ze je to u polarizacniho filtru subjektivni? V jakem smyslu?
No že každý hodnotí "práci" polarizačního filtru jinak.  Filtr, který
perfektně fungoval při fyzickém testu na LCD monitoru ( od úplně černé
až po bílou ) neobstál při focení potůčku a naopak.
Některé polarizáky od Cookinu mají poměrně velký útlum světla ( udělá to
i  dvě clonová čísla)  ale naprosto s přehledem si poradí s odlesky od
černého klavírního laku, což Hoya  kterou mám  a je "světelná" nedokáže.
Opět ale záleží na konstrukci celého filtru a jeho MC vrstvách a platí
to co jsem uvedl u UV filtrech.