FOTO: nazor na sedy filtr Hama

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Středa Říjen 31 18:59:13 CET 2012

U toho nejlevnějšího filtu od HAMy ( já používám UV prioritně jako
ochranu předního členu proti pošrábání atd. ) je evidentně horší
kontrast a rozlišení v protisvětle. Prostě na fotce přibudou velmi
rušivé odlesky, které už tak i bez UV ruší.

U filtru výrobce HOYA jsou sice odlesky také , ale v mnohem menší míře,
musí se hledat.   Obsahují totiž HTMC vrstvu  (High Transmission Multi
Coating), proto jsou také tak drahé.
Při fotografování s protisvětlem vždy UV sundavám ( u širokáčů
nepomáhají žádné sluneční clony  )

Pro ilustraci si projděte foto v této galerii, patrné problémy jsou
vidět na výřezu ....
http://digiarena.e15.cz/ShowArticleImages.aspx?id_file=11234&article=4445

A jako vždycky, pokud někdo dělá 10x15 do rodinného alba, může si dát
před objektiv třeba plexi z CD, tam je to opravdu jedno.
JaKub