Plynový kotel KP-25-S - noční zážitky

Pavel Krafcik hw na pjk.cz
Středa Říjen 31 07:16:39 CET 2012

Zdravím,

půlku noci jsem strávil u kotle, který začal po 20letech stávkovat.
Schéma kotle je zde http://www.pjk.cz/kompost/Kotel-KP-25-S.png. Porucha
se projevuje tím, že plynový kotel vypne, ale ne klasickým způsobem, kdy
plynový ventil odpadne a při tom bouchne. Kotel se vypne potichu, jako
by napětí klesalo plynule a ne skokem. Termostat přitom zůstane sepnutý.
Po chvíli se ventil s bouchnutím otevře a zase chvíli topí. Ale včera
večer se kotel vypnul definitivně. Tak jsem utáhl všechny nalezené
šroubky ve svorkovnici, pokvedlal všemi konektory a zkusil něco
otestovat a proměřit. Všechno funguje jak má, termostat spíná a vypíná a
je průchozí, pojistka není přerušená, vypínač je v poloze zapnuto,
elektřina a plyn jde. Ventil je EVF 12.11 DN 25 RA na 220V, podle štítku.

Dostalo mě:

1) když jsem sundal konektor plynového ventilu, naměřil jsem odpor větší
než 2M mezi všemi svorkami navzájem. Že by kondenzátor v sérii s cívkou
a to přímo v těle ventilu?

2. Zkoušel jsem fázovkou najít napětí na konektoru plynového ventilu a
nic. Tak jsem měřil napětí v dutince konektoru a naměřil jsem místo 230V
jen 130V proti nuláku. Současně jsem podruhé naměřil odpor větší než 2M
mezi dutinkou a druhým koncem kabelu. Jako by tam byla další nečekaná
impedance.

3. Aniž bych našel závadu, tak po sestavení kotel zase topí. Ale to
včera během dne taky a večer přestal.

Zažil jste někdo něco podobného? Měřil jsem digitálním měřákem s velkou
impedancí, takže by případné impedance musely být dost velké a ventil by
musel být velice citlivý. Jsem z toho vedle a mám bohužel zkušenosti, že
plynaři jsou na tom ještě hůř.

Pavel Krafčík