[OT] Doporuceni kompresoru

Ales Prochaska prochaska na alsoft.cz
Středa Říjen 31 00:18:25 CET 2012

Na pískování a případné pneumatické nářadí je 160 L/min málo, na to
ostatní bude pro příležitostné použití lepší bezolejový kompresor. U
bezolejového není potřeba na výstupu lapač oleje ani nezůstává ve
vzduchu zbytkový olej (což se hodí např. pro stříkání), zase se ale
nedá provozovat nepřetržitě.

Regulátor tlaku mívá hysterezi kolem 1 baru (je to membránový spínač).
Pro přesnější udržení tlaku se vyrábějí redukční ventily (Festo, SMC
apod.).

Obvyklé je použití rychlospojek
(http://www.naradi-e-shop.cz/editor/image/eshop_products/6535065_m.jpg).
Ty se dělají se všemi obvyklými závity a přišroubují na hadici nebo
nářadí.

Rozvod vzduchu stačí tou plastovou trubkou, jen musí být vyspádovaný,
protože v něm vždy bude kondenzovat voda, tak aby mohla odtéct (např.
zpět do vzdušníku, který se musí tak jako tak pravidelně odkalovat).
Já mám rozvod vzduchu udělaný zahradní hadicí z Bauhausu, drží už
několik let (trvale pod tlakem) a zjevně i to stačí :-)

Aleš Procháska