[OT] Doporuceni kompresoru

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Říjen 31 00:02:47 CET 2012

Porad si myslim, ze by mnozstvi pasty melo byt umerne tlaku (pri ostatnich
podminkach nemennych). Neni mi jasne, ktery prvek soustavy by tuto primou
umeru mohl vykompenzovat.
Ale treba se presvedcim, ze sediva je teorie a zeleny je strom zivota.   ;-)

Cim jste to mel casovane na tom videu? Zdalo se mi, ze obcas ten cas
hodne ustrelil smerem domu (kratsi pulz a tedy mensi "hromadka" pasty).

Diky.
PL

From: "Milan B." <milan na bastl.sk>
To: <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Tuesday, October 30, 2012 11:47 PM
Subject: Re: [OT] Doporuceni kompresoru

On 30. 10. 2012 22:51, Petr Labaj wrote:
> Diky.
> A neresil by ten nedostatecny vykon pro piskovacku vetsi zasobnik?
> Delaji to i 50l nadrzi.
>
> Strikaci pistoli jsem chtel vzit s horni nadrzkou. Je to spravne, nebo ma
> nejake vyhody spodni nadrz? Predpokladam spis mensi prutok, strikam
> jen male veci.
>
> U toho dispenseru se trochu bojim nestability tlaku, skoro bych rekl,
> ze mnozstvi pasty bude primo umerne tlaku (pri konstantni delce pulzu).
> Netusim, jak presne ty regulatory byvaji.

Neprehanajte. Pri mojich prvych pokusoch mi tlak postupne klesal zo 4 na
3 bary a potom stupol nazad, a vlastne skoro nic som si nevsimol.
Dokonca to aj sfilmovali (34MB):
http://www.bastl.sk/wp-content/uploads/2012/10/KLT982A-HD.avi (prosim
nekomentovat nesikovne ruky, robil som to z pol metra a viac som sa
sustredil aby som nestrkal nos pod kameru - skuste sa potom triafat
0.6mm ihlou na plosky s roztecou 0.7mm ci 0.6mm).

Kolisanie v rozsahu 10% urcite nebude predstavovat zasadny problem.
Popri inych  faktoroch - reakcna doba ventilov, pruzenie sustavy,
teplota pasty, nehomogenita pasty, traslava ruka a podobne  sa to
strati. Je to vidno aj na tom videu - od zapnutia kopresora po jeho
vypnutie (tesne pred koncom videa) tlak stupol z 3 na 4 bary a mnozstvo
pasty bolo tak nejako nahodne.

Myslim ze aj presnost toho najhorsieho regulatora bude dost dobra.

-m-