[OT] Odpocet DPH

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Úterý Říjen 30 23:06:00 CET 2012

Původní zpráva ze dne 30.10.2012 od palm_konf na geso.cz:

> Dobrý den pane Zahradník, mohl by jste mě trošku přiblížit kde najdu
> zmínku o těch 3 letech , který paragraf a která novela ? Děkuji moc
> mě to zajímá , jsem take bordelář. Díky Radim Götz

Koukám, že tento příspěvek jsem úplně přehlédl a uviděl až teď, když
někdo jiný odpovídal. Tak dodatečně:

Zákon č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty v platném znění

§ 73 Podmínky pro uplatnění nároku na odpočet daně

(3) Nárok na odpočet daně nelze uplatnit po uplynutí lhůty, která činí
3 roky. Lhůta pro uplatnění nároku na odpočet daně počne běžet prvním
dnem měsíce následujícího po zdaňovacím období, ve kterém nárok na
odpočet daně vznikl. Po uplynutí této lhůty je plátce oprávněn
uplatnit nárok na odpočet daně pouze u přijatých zdanitelných plnění,
u kterých mu vznikla povinnost tuto daň přiznat.

(4) Plátce, který má u přijatého zdanitelného plnění nárok na odpočet
daně v částečné výši, je oprávněn uplatnit nárok na odpočet daně u
tohoto plnění nejpozději za poslední zdaňovací období kalendářního
roku, v jehož některém ze zdaňovacích období mohl být nárok uplatněn
nejdříve. Lhůta pro uplatnění nároku na odpočet daně podle odstavce 3
tím není dotčena.

Viz http://business.center.cz/business/pravo/zakony/dph/cast1h2d10.aspx

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 910 256 000, 910 80 60 40, 475 501 627, mobil: 602 409 601