MCP430 launchpad, prvni hratky a prvni otazky :)

Josef Štengl ok1ced na nagano.cz
Úterý Říjen 30 22:55:39 CET 2012

MCP430 bude asi MSP430. Asi ruská verze :-D.
Chtěl jsem se jen podívat na CPU jádro a dozvěděl jsem se že je to
nějaký 16bit. RISC, pro mě neznámý. Nevím jak jsou navrženy periférie,
jestli asynchronně jako u armu nebo synchronní, tak nemám tušení co z
toho dostanete. Pokud asynchronně, tak to je blbé, latence u TMS50 má TI
hrozivě velké (např zápis na pouhý IO port 54 CPU cyklů, EMIF je
zoufalost sama o sobě. Prý to jde zkrátit, ale nejsem si jist jestli si
to mohu dovolit, pak to zase zřejmě není konzistentní. No nic, musím si
na to najít čas).

Ale k věci. Mohu poradit z pohledu architektury TMS570 (RM48), to je ARM
cortex R4F.

Nahrání jde v CCS přeze JTAG přeze debuger. Jde nastavit (alespoň já
mohu) tak aby se kliknutím na takovou zelenou broukovitou ikonu připojil
a nahrál SW. Je to někde v debug menu a přiznám se, že po půl roce v
práce v CCS se stále více děsím něco nastavit, protože sice vím co a jak
se to jmenuje, ale nemůžu najít kde. Je to velmi nepřehledné. Umím, ehm,
povedlo se mi to nastavit tak, že to na jeden klik se připojí, nahraje a
spustí. Eště zjistit jak to přinutit aby se mi to na jeden klik
zresetovalo CPU i s perifériemi a budu štastný.

V tom eclipsu se kliká jak windows admin nastavující mě email účet. Je
to dost otravné, s tím souhlasím.

Jinak debugger je tam integrovaný. Prostě se ho nejde jednoduše zbavit,
jen ho spouštět v jiném listě. Pokud ho používáte jen na nahrávání a
ladění, tak se to dá, jen to chce relativně hóóóóóóódně moc RAM.
Konkuruje mi to woknům ve viruálu. Co je ale dobré, dá se alespoň číst
RAM procesoru a periférií (nevím jak u vás).

Ten debugger je takový jednodušší, prostě ve své cenové kategorii.

Díval jsem se na tooly od TI, ale nepomohu vám, nejsou pro vaši rodinu.

ced