OT - Reklamace Ceska posta

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Úterý Říjen 30 12:11:05 CET 2012

Ahoj,

tak sice ještě není pátek, ale když je řeč o dopravcích, napíšu
zkráceně malý příběh, který se mi nedávno stal u České pošty. Snad
jsem to sem už nepsal... :-)

Česká pošta od adresáta při doručování nepřevzala dobírkovou částku.
Jednalo se o větší firmu, která má podatelnu. Na podatelně byly
připravené peníze, ale pošťák si je nevzal, asi zapomněl. Dodává jim
denně hromady balíků a prostě se spletl v tom množství.

V trackingu byla zásilka doručená (byť až o dva dny později), zákazník
ji obdržel (hned následující den po podání), ale hlásil, že si nevzali
ty peníze, ať si tam pro ně dojdou. Vyčkal jsem několik dní, jestli
dobírka přijde, nebo ne, nepřišla. Tak jsem podal reklamaci s tím, že
mi nepřišla dobírková částka, že zásilka je doručená, ale pošta si
částku nevybrala a ani mně nedodala.

Za nějakou dobu mi přišlo vyřízení reklamace s tím, že zásilka se
ztratila, ať doložím obsah zásilky (fakturu) a že mi to zaplatí.
Přitom zásilka se neztratila. Instruoval jsem vedoucí naší pošty, aby
kontaktovala vedoucí té doručovací pošty a řekla jí, že zásilka se
neztratila, ale musí si někdo dojít vybrat peníze. Ona to udělala. OK,
tak já jsem jim zatím poslal fakturu, jak chtěli, a čekal, co se bude
dít a jak se to bude dál vyvíjet. Přišel dopis, že mi vrácené poštovné
a z faktury že mi odečítají to poštovné, které tam mám uvedené.

Zavolal jsem té ženské, že na faktuře nemám uvedené poštovné, ale
pouze balné, které bylo provedeno, takže ať zapomenou na to, že mi to
neuhradí. Ona mektala, že to je přece poštovné, i když tam bylo
napsáno balné. Tak jsem jí vysvětlil, že poštovné zákazníkům neúčtuju,
to mají zdarma, ale platí si krabici a pásku a výplňový materiál a
moji práci se zabalením. OK, no a pak jsem se jí zeptal, jak se to
vlastně bude řešit s tím výběrem částky od adresáta. A ona o ničem
nevěděla.

Takže jsem znovu požádal naši vedoucí, aby tam zavolala a znovu to
řekla té vedoucí doručovací pošty, aby si dobírku vyzvedli. Ona to
opět udělala. Už podruhé. Takže to, že zásilka byla doručena, ale je
potřeba vybrat dobírku, věděla naše vedoucí, vedoucí doručovací pošty,
ženská na reklamacích... Ale nic se nedělo.

No to už mi bylo nějaké divné. Zjistil jsem, že oni to fakt řeší tak,
že se zásilka ztratila. Poslali mi ty peníze, ale nevyzvedli si je.
Mohl jsem to tak nechat, samozřejmě, nicméně mě docela naštvalo, že to
zaplatí nějaký doručovatel, který nemá zrovna extra výplatu, a ještě
mu seberou prémie. Tak jsem to řešil dál.

Zase jsem zavolal té ženské na reklamacích a zeptal se jí, jak je to
možné, že oni tomu pošťákovi neřeknou, že si tam má pro peníze dojít.
Co to má za hajzla nad sebou jako vedoucí, která o všem ví a nic
nedělá? Jak je to vůbec možné? A nadával jsem jim tak dlouho, až tu
reklamaci slavnostně znovu otevřeli a vyřešili, jak ji vyřešit měli.
Dopsal jsem nějaký další dopis. Pošťák si konečně došel pro dobírku.
Já jsem jim vrátil peníze z reklamace a oni mi je poslali jako
dobírkovou částku. Snad jsem tomu pošťákovi udělal radost.

Ano, mohlo mi to být od začátku úplně jedno. Reklamaci mi vyřídili, já
jsem neprodělal, zákazník měl zboží i peníze, klidně jsem mu mohl i
říct, ať mi je pošle převodem, nebo ať si je nechá. Bylo to asi 13
nebo 15 stovek, teď už přesně nevím, ale to jsou pro poštovního
doručovatele myslím dost dobré peníze, o které by přišel. Plus prémie
by mu sebrali. Jistě, že byl nepozorný, pracuje s penězi, stát se to
ale může. Jenže je možné, že má takovou vedoucí, která mu udělá
takovou věc? To je síla, co?

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 910 256 000, 910 80 60 40, 475 501 627, mobil: 602 409 601